שילוב בין עבודה ללימודים: מה חשוב לדעת על עבודה כסטודנטים?

איפה כדאי לעבוד בזמן התואר? כיצד עבודה בתקופה זו תתרום לכם בעתיד? כל מה שחשוב לדעת כדי לקבלת החלטות מושכלות ומועילות

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon

article image

שילוב בין עבודה ללימודים הוא אתגר לא פשוט עבור סטודנטים. לרוב, סטודנטים מתגוררים מחוץ לבית של ההורים, וגם אם גרים אצל ההורים, הם רוצים לייצר כמה שפחות תלות כלכלית בהם. 

יוקר המחייה, ההוצאות השוטפות והשאיפה לנהל חיים עצמאיים, לצד הרצון להשקיע בלימודים האקדמאיים, להספיק את כל מטלות הבית ולנהל חיים חברתיים – יוצרים קושי שכמעט כל סטודנט/ית כיום יכול/ה להזדהות עמו. 

עם זאת, מציאת עבודה לסטודנטים זו לא משימה בלתי אפשרית, ואף חשובה לעתידכם והכרחית במקרים מסוימים. חברת ‘מנפאואר’ אספה עבורכם מספר סיבות עיקריות מדוע כדאי לכם לשלב בין עבודה ללימודים.

רכישת ניסיון במקצוע אותו אתם לומדים

סיבה חשובה לשילוב בין עבודה ללימודים הוא הניסיון שרוכשים במקום העבודה. בתעשיות שונות, כמו תעשיית ההייטק, ניסיון של משרות סטודנט הייטק יכול להעניק לכם יותר מאשר גיליון של ציונים גבוהים. 

כדי להתקבל למשרות הרציניות והטובות ביותר, מעסיקים ידרשו מכם התנסות רחבה בעולם התעשייתי. שילוב של עבודה בזמן הלימודים מאפשר לכם להרחיב את הניסיון התעסוקתי והמקצועי שלכם. בנוסף, אתם יכולים לכתוב שורה נוספת בקורות החיים שלכם, מה שיכול בהמשך להרשים לטובה מעסיקים פוטנציאליים.

יצירת קשרים בשוק החופשי

עבודה בזמן לימודים היא הזדמנות נפלאה לייצר קשרים עם אנשים בתעשייה שלכם, במיוחד אם העבודה שלכם קשורה למקצוע אותו אתם לומדים באקדמיה. 

לדוגמה, אם אתם לומדים את מקצועות ההייטק, משרות סטודנט הייטק יכולות לשדרג את המשך הקריירה שלכם ולספק לכם הזדמנות להכיר ולחקור מבפנים את העולם שאתם לומדים. אם אתם לומדים כלכלה ומנהל, משרות סטודנט בהשקעות או משרות סטודנט בניהול יכולות להיות בול בשבילכם. 

כניסה לעבודות כאלו יכולה לקדם אתכם ברמה האישית והמקצועית, והכי חשוב – ליצור קשרים חשובים בתעשייה. 

בהמשך, תוכלו לקבל המלצה מאחד המעסיקים ואפילו להשתלב במשרה מלאה ולהתקדם במקום העבודה לאחר סיום הלימודים. בימינו, כאשר אנשים רבים מחפשים עבודה, פיתוח קשרים עם האנשים הנכונים יכול לקדם אתכם, לעיתים יותר מציונים גבהים ותעודת הצטיינות.

שקט כלכלי

הצורך במרווח נשימה כלכלי הוא זה שמוביל סטודנטים רבים לחפש עבודה, גם אם לצד מטרות נוספות. יוקר המחייה בארץ וההוצאות המצטברות יוצרים לחץ, בעיקר בקרב סטודנטים אשר מתגוררים מחוץ לבית הוריהם. 

אמנם שכר סטודנט אינו גבוה במיוחד, אך הוא יכול להספיק למחייה בסיסית ובילויים עם חברים בשעות הפנאי. עבודת סטודנט, לצד ניהול נכון של הכסף והזמן שלכם, יכולה אפילו לאפשר לכם להתפנק בחופשה קצרה בין הסמסטרים, להורדת תחושת הלחץ ולאגירת אנרגיות חדשות. 

עצם עובדה שאתם עובדים ומשקיעים מזמנכם, יוצרת תחושת עצמאות וחופש. אם אתם נעזרים בהורים במימון התואר והמחייה, עבודה יכולה לעזור לכם לעמוד לבד על הרגליים בעתיד.

מהן האפשרויות שלכם?

אם אתם לומדים תואר תובעני שדורש ממכם לעמוד ביעדים רבים כמו מבחני בית, מטלות ופרויקטים, לצד למידה אינטנסיבית למבחנים, ניתן למצוא משרות שמותאמות לשעות שנוחות לכם.

חפשו תפקידים הכוללים עבודות לילה, עבודה במשמרות וכדומה. בנוסף, עבודות זמניות לסטודנטים מהבית יכולות להיות פתרון נהדר אם אתם מרגישים לחץ מהלימודים ועדיין רוצים להרוויח כסף.

חברת ‘מנפאואר’ מציעה עשרות עד מאות משרות והצעות עבודה לסטודנטים, כך שתוכלו לשלב בקלות בין לימודים אקדמאיים לעבודה. הרבה סטודנטים מחפשים משרות לסטודנט שמאפשרים להם להיות פסיביים ואפילו ללמוד תוך כדי העבודה. עבודה בשמירה, עבודה במזכירות ועבודה מהבית הן בין האפשרויות.

בנוסף, נוכל לעזור לכם לגשת למשרות סטודנט שהן פחות ממשרה מלאה, שבהן תוכלו להתפתח ולהתקדם למשרות בכירות בסיום הלימודים כמו משרות סטודנט בהייטק, עבודה בהשקעות, עבודה בנדל”ן ועוד.

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon