נשים בכוח העבודה: המנוע הסמוי של הצלחת הארגון

שילוב נשים בארגונים תורם לחדשנות והצלחה כלכלית. כלים ותוכניות להעצמת נשים ושיפור מדיניות עבודה גמישה חיוניים להצלחתן ולביצועי הארגון. בכתבה זו, נסקור את הדרכים בהם תוכלו לגרום להעצמת הנשים בארגון

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon

article image

 

נשים ממלאות תפקיד קריטי בכוח העבודה המודרני, והבנת החשיבות של תרומתן ויצירת סביבה תומכת ומעודדת היא המפתח להצלחת הארגון. על פי “דוח המגמות בכוח העבודה לשנת 2024 – עידן הסתגלנות” של ManpowerGroup נשים מהוות כוח משמעותי שמוביל לחדשנות, פרודוקטיביות והצלחה כלכלית בארגונים.

במאמר זה, נסקור את הדרכים להעצמת נשים בעבודה ולהבטחת הצלחתן.

 

החשיבות של גיוון מגדרי

מחקרים רבים מראים כי גיוון מגדרי בארגונים משפר את הביצועים הכלליים. חברות המשלבות נשים בעמדות ניהול בכירות מציגות לעיתים קרובות תוצאות פיננסיות טובות יותר. ארגונים עם רמות גבוהות של גיוון יש סבירות גבוהה ב-39% להציג ביצועים טובים יותר מארגונים דומים בעלי רמות גיוון נמוכות

הסרת חסמים והעצמת נשים

כדי להבטיח שנשים יוכלו לתרום במלוא הפוטנציאל שלהן, חשוב להסיר חסמים ולהציע תמיכה והעצמה. זה כולל יצירת תוכניות מנטורינג, הכשרות מקצועיות והזדמנויות קידום שוות. נשים מהוות פחות משליש מכוח העבודה בתפקידים הקשורים לטכנולוגיות, אך מחצית מאוכלוסיית האנשים בעולם.

הטמעת מדיניות עבודה גמישה

מדיניות עבודה גמישה היא מרכיב חשוב בשימור נשים בכוח העבודה. האפשרות לעבוד מרחוק או בשעות גמישות מאפשרת לנשים לאזן בין העבודה לחיים האישיים בצורה טובה יותר. 64% מהנשים רוצות לעבוד בשבוע עבודה של ארבעה ימים, ו-45% מהנשים מעדיפות גמישות בשעות העבודה.

תמיכה באימהות עובדות

תמיכה באימהות עובדות היא נושא חשוב נוסף. יצירת סביבה תומכת ומבינה לצרכים של אימהות, כולל אפשרויות לעבוד מרחוק, חופשות לידה ותמיכה בגידול הילדים, תורמת לשביעות הרצון והנאמנות של העובדות לארגון. נשים מהוות פחות משליש מתפקידי הניהול וההנהגה בכל הדרגים, למרות מחסור בטאלנטים טכנולוגיים.

מדידת השפעת הגיוון המגדרי

מדידת ההשפעה של הגיוון המגדרי היא חשובה להבטחת הצלחה ארוכת טווח. ארגונים צריכים להגדיר מטרות ויעדים ברורים, למדוד את ההתקדמות שלהם ולהשתמש בנתונים אלו כדי לשפר את המדיניות והתהליכים. מעקב מתמשך ושיפור מתמיד בתחום הגיוון המגדרי הם קריטיים להצלחה..

 

 

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon