Networking היא הדרך הקצרה והנעימה ביותר להגיע לפינות חבויות של שוק העבודה ולמידע נסתר, וירידי תעסוקה ייעודיים הם בדיוק המקום ליצור קשרים חדשים ולחזק את הקיימים.
יריד תעסוקה הוא כמו חנות ממתקים, המלאה באנשי קשר מתחום העיסוק שלכם. בעתיד, אנשים אלה יכולים להפוך לקולגות, למנטורים שלכם או לכאלו שיעזרו לכם בחיפוש עבודה. לכן, במקום להגיע ליריד התעסוקה הבא במטרה להשיג ראיון עבודה, נסו להרחיב את רשת הקשרים שלכם ככל האפשר.
הצטיידו בקורות חיים (ודאו שיש בהם קישור לפרופיל הלינקדאין, לבלוג שלכם וכו’) ובכרטיסי ביקור, ונסחו לעצמכם מבעוד מועד הצעת ערך מוכנה – מעין תיאור קצר על עצמכם הכולל יתרונות והישגים.
הכי חשוב: אל תהססו להשמיע את קולכם. אתם ביריד כדי לדבר, להתרועע, לשאול שאלות.
אם תפעלו על פי הצעדים הבאים, תוכלו להפיק את המקסימום מכל יריד עסוקה.
צעד ראשון: לקראת היריד
לפני שאתם מגיעים ליריד, בדקו אילו חברות וארגונים מתכוונים להשתתף בו וערכו עליהם מחקר קצר. בחרו את החברות שמעניינות אתכם והתאימו את הצעת הערך שלכם לצרכים שלהן.
את הצעת הערך שלכם נסחו בכתב, אבל התכוננו לומר אותה גם בעל פה. צמצמו אותה לכמה משפטים שאפשר לומר ב-30 שניות, ודאגו לציין את ההישגים שלכם ומה יכולה להיות תרומתכם לחברה. מחקרים מוכיחים כי הצעת הערך היא אחד הכלים היעילים ביותר להסב את תשומת ליבם של אנשי קשר.
צעד שני: במהלך היריד
התנהלו באדיבות ובמקצועיות, התלבשו בבגדים הולמים ודברו עם כמה שיותר אנשים. הרבו לשאול שאלות אשר מעידות על הכנה מוקדמת, רצינות ועניין.
אם עד היום ביקרתם בירידים ועברתם מדוכן לדוכן כדי להשאיר את קורות החיים שלכם – אולי כדאי לנקוט גישה אחרת: פתחו בשיחה, נסו ממש לדבר עם האנשים בדוכנים. הקפידו לתקשר את הצעת הערך שלכם בקצרה. מעסיקים תמיד יהיו מעוניינים לשמוע מה יש לכם להציע, אך זכרו שאין צורך לספר את כל סיפור חייכם.
כתבו לעצמכם הערות. בסוף יום עמוס במפגשים, קשה להאמין שתזכרו עם מי דיברתם ומה נאמר לכם. רשמו את השמות, מספרי הטלפון וכל מידע רלוונטי נוסף.
בסיום כל שיחה, הודו לאנשים על הזמן שלהם ושאלו מתי אתם יכולים ליצור קשר שוב.
צעד שלישי: לאחר היריד
בדקו בסיכומים שלכם עם מי אתם יכולים ליצור קשר, ועשו זאת. אם קיבלתם פרטי איש קשר שלא היה ביריד, שלחו לו/ה את הצעת הערך ואת קורות החיים שלכם, בליווי הסבר קצר – דרך מי ובאילו נסיבות אתם פונים.
אם היו ביריד חברות שלא הספקתם לבקר בדוכן שלהן, נסו לשלוח גם אליהן את הצעת הערך שלכם, עם הסבר קצר על ההקשר. מחקרים מוכיחים כי הצעת הערך אפקטיבית לא רק בעל פה, אלא גם בכתב.
למעשה שליחה של הצעת ערך כתובה לאיש קשר מתאים מביאה ל-85% הצלחה במציאת עבודה, בתוך 90 ימים.