איך מתמודדים עם שאלות קשות בראיונות עבודה?

כאשר מתראיינים למשרה, חשוב לדעת לענות על כל השאלות בצורה מספקת ומלאה ביטחון. הכנו לכם דוגמאות נפוצות שיעזרו לכם להגיע מוכנים

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon

article image

הכלל הראשון כדי להצליח בראיון עבודה, הוא להקדיש זמן ולהתכונן לו. הכנה מוקדמת תאפשר לכם לשקוד גם את הראיונות הקשים והמלחיצים ביותר. אם לא תגיעו מוכנים, אתם עלולים להיתקל בשאלות שלא תדעו כיצד לענות עליהן. שאלות קשות או מורכבות מאלצות אתכם לחשוב תוך כדי תנועה, ועלולות לעצור את רצף החשיבה שלכם.

הכנו עבורכם 7 דוגמאות לשאלות ומדוע בעצם הן נשאלות. לכם ולכן, כל מה שנותר הוא להכין את התשובות ולהיערך לראיון הבא.

מדוע את/ה רוצה לעזוב את תפקידך הנוכחי?

המראיין מנסה לברר מדוע אתם אינכם מרוצים מתפקידכם הנוכחי, בכדי להבין האם ייתכן שאותן בעיות יתעוררו אם החברה שהוא מייצג תחליט לגייס אתכם. אם אתם לא מועסקים כרגע, תתבקשו להבין מדוע פוטרתם או החלטתם לעזוב את המקום הקודם.

מדוע את/ה מעוניין/ת בעבודה זו (או לעבוד בחברה שלנו)?

מה שבאמת מעניין את המראיין הוא שאלת הערך שאתם יכולים להוסיף לארגון, וכיצד מערך הכישורים שלכם עשוי לתמוך ביעדי החברה. הוא גם מנסה לברר אם אתם מתעניינים בתפקיד ו/או בחברה מהסיבות הנכונות.

אילו נושאים חשובים לך בסביבת העבודה?

שאלה זו מסייעת למראיין לברר את מידת ההתאמה שלכם למשרה ולתרבות הארגונית, וגם להבין על אילו דברים סביר שתשימו דגש אם תתקבלו.

מדוע כדאי לנו לגייס דווקא אותך? מה הופך אותך למועמד/ת המוצלחת ביותר לתפקיד?

המראיין מנסה לברר אם הכישורים, הידע והניסיון שלכם אכן מתאימים לתפקיד. שאלה זו גם בוחנת את רמת הביטחון העצמי שלכם ואת יכולתכם הביצועית בתפקיד המוצע.

ספר/י לי על מקרה ספציפי שהוא כישלון מבחינתך.

המראיין מנסה לברר האם אתם מסוגלים להודות בכישלון בגילוי לב. הוא מקווה לגלות האם יש לכם יכולת ורצון ללמוד מטעויות והאם אתם נוטים ליטול מספיק, מעט מדי או יותר מדי סיכונים במסגרת העבודה.

ספר/י לי על הישג מן העבר, שאת/ה גאה בו במיוחד.

באמצעות שאלה זו, המראיין מנסה לברר מה נחשב לבעל ערך בעיניכם ואיזו סביבת עבודה דרושה לכם כדי לשגשג.

ספר/י לי איך את/ה מתמודד/ת עם עימותים בעבודה.

המראיין מנסה לברר עד כמה אתם פועלים בקור רוח ובהגינות כאשר עליכם להתמודד עם עימותים בעבודה. עימותים הם בלתי נמנעים במקום העבודה, לכן המראיין משתדל לברר אם תתמודדו עמם בדרך בונה או בדרך הרסנית.

כאשר אתם משיבים על שאלות בראיון עבודה, זכרו לקצר (לא יותר משתי דקות לכל תשובה), לשמור על רוח חיובית ולומר אמת. עבור מבקשי עבודה שמקדישים זמן לתרגול מענה על כל אחת משבע השאלות הללו, ראיונות עבודה נעשים פחות מלחיצים ומפחידים.

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon