איך משנה הבינה המלאכותית את שוק העבודה

פרדוקס הפרודוקטיביות: איזון בין טכנולוגיה לכישורים אנושיים הוא המפתח להצלחה ארגונית. השילוב הנכון של טכנולוגיות מתקדמות ופיתוח כישורים אנושיים משפר ביצועים ויוצר תרבות עבודה חיובית, חיונית לשגשוג ארגוני.

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon

article image

 

פרדוקס הפרודוקטיביות: מציאת האיזון בין טכנולוגיה וכישורים אנושיים

הטכנולוגיה המתקדמת מציעה כלים רבים לשיפור הפרודוקטיביות בארגון, אך יחד עם זאת, השימוש בה עלול להוביל לפרדוקס שבו יכולות אנושיות נסתרות מתגלות רק בעבודה משותפת עם הטכנולוגיה. על פי “דוח המגמות בכוח העבודה לשנת 2024 – עידן הסתגלנות” של ManpowerGroup מציאת האיזון הנכון בין טכנולוגיה וכישורים אנושיים היא המפתח לשיפור ביצועי הארגון.

החשיבות של תמהיל נכון בין טכנולוגיה לכישורים אנושיים

מחקרים מראים כי יעילות טכנולוגית ותמיכה בעובדים עם טכנולוגיות מתקדמות מהוות מרכיבים מרכזיים להצלחה. על פי הדו”ח, 87% מהעובדים מרגישים פרודוקטיביים בעבודה, אך רק 12% מהמנהלים מסכימים לטענה זו. הדבר מדגיש את הצורך לשלב בין טכנולוגיה לכישורים אנושיים בצורה נכונה​.

הכנסת טכנולוגיות מתקדמות בצורה חכמה

הכנסת טכנולוגיות מתקדמות לארגון צריכה להתבצע בצורה חכמה ומתוכננת, תוך שימת דגש על פיתוח מקצועי, תקשורת ושיתוף פעולה. מעסיקים ברחבי העולם דירגו את החשיבות של יעדים ומטרות ברורים (40%), תרבות עבודה חיובית (37%) ויעילות טכנולוגית (36%) כמקדמי פרודוקטיביות מרכזיים​.

פיתוח מקצועי ושיפור מתמיד

כדי להבטיח שהעובדים יוכלו להתמודד עם הטכנולוגיות החדשות, חשוב להשקיע בפיתוח מקצועי והכשרה מתמדת. ארגונים צריכים ליצור תרבות עבודה חיובית המעודדת למידה ושיפור מתמידים, ולספק תמיכה והכוונה לעובדים במהלך תהליך האימוץ של הטכנולוגיות החדשות.

שיפור תרבות העבודה ופיתוח מנהיגות

מציאת התמהיל הנכון בין עובדים וטכנולוגיות תשפר את התרבות במקום העבודה ותפתח מנהיגות. הדו”ח מדגיש את החשיבות של תקשורת ושיתוף פעולה (24%) כמקדמי פרודוקטיביות חשובים. על המעסיקים לפעול לשיפור התקשורת בארגון וליצירת סביבה תומכת ומאפשרת​.

 

 

 

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon